Dy needling tenniselleboog

Helpt dry needling bij tenniselleboog?

Een tenniselleboog reageert prima op dry needling. Deze behandelmethode kan uitstekend ingezet worden in combinatie met oefeningen gericht op het rekken en mobiliseren van de spieren. Een aantal behandelingen met dry needling is voldoende voor het gewenste resultaat.

Achterhoofdpijn

Wat is achterhoofdpijn?

Occipitalis neuralgie duikt plotseling op en de symptomen zijn ernstig. De pijnklachten worden ervaringen als uitbarstingen die enkele seconden tot minuten aanhouden. In enkele gevallen is de pijn chronisch wat wil zeggen dat de pijn aanhoudt tussen de episodes door. De pijn is te omschrijven als stekend, schietend en sterk.

Invloed van kou op spieren en lichaam

Invloed van kou op lichaam en spieren

Sneeuw, regen, kou… De winter houdt voorlopig nog wel aan. Ondanks het winterse weer kunt u lekker blijven sporten (ja, ook buiten!). Natuurlijk is het noodzakelijk om een aantal maatregelen te treffen, want die kou heeft effect op uw lichaam.

Retropatellaire chondropathie

Wat is retropatellaire chondropathie?

Wellicht bent u na drie lettergrepen al afgehaakt. Als de vertaling van de woorden duidelijk is, zal dit een hoop verklaren. Retropattelair betekent achter de knieschijf en chondropathie is kraakbeenletsel. Het kraakbeen dat achter de knieschijf zit is beschadigd en dat zorgt voor de pijn.

Goede voornemens? Tips om sportblessures te voorkomen

Niet rond en gezond, maar fit en gezond het nieuwe jaar in. Doet u ook mee? Ga niet meteen te hard van start, want dan liggen vervelende blessures op de loer. De volgende tips helpen u het sporten weer rustig en efficiënt op te pakken.

Wat is een slijmbeursontsteking?

Een slijmbeurs (bursa) is een zakje dat gevuld is met slijmerig vocht. Dit stootkussentje zorgt ervoor dat gewrichten soepel kunnen bewegen zonder dat de pees over het bot schuurt. Als deze slijmbeurs geïrriteerd en ontstoken is, spreekt men van een slijmbeursontsteking A.K.A. bursitis. Dit komt het vaakst voor in de schouder, elleboog, heup of knie. Dat neemt niet weg dat de hiel, bil en lies ontastbaar zijn.