frozen shoulder

Wat is een Frozen Shoulder?

Een zogenaamde Frozen Shoulder is een schouderklacht dat pijn en stijfheid veroorzaakt en vaak uitstraalt naar de bovenarm. Deze pijn voel je vooral tijdens het bewegen, maar naar verloop van tijd voel je de pijn ook als je schouder in rust is. Daarbij wordt de pijn ook veel erger. Maar waar komt de pijn in de schouder vandaan?

Pijn aan de Nervus Ischiadicus

De zenuw dichtbij uw bil heet de Nervus Ischiadicus. Dit is een zenuw in de heup dat loopt aan de achterkant van de bil tot aan het been. De klachten aan de nervus ischiadicus kunnen variëren. Bij afknelling van deze zenuw kan er zelfs zenuwuitval ontstaan.

Zwangerschapstherapie vs. zwangerschapsbegeleiding

Is er een verschil tussen zwangerschapstherapie en begeleiding?

Het is raadzaam om zwangerschapstherapie te volgen als er zwangerschapsgerelateerde klachten zijn. Als dit niet het geval is dan is zwangerschapsbegeleiding voldoende.

Maximale gewicht tillen werk

Wat is het maximale aantal gewicht om te tillen op het werk?

In tal van beroepen wordt dagelijks getild; van magazijnmedewerkers tot verzorgers en van vrachtwagenchauffeurs tot verplegend personeel. Zeker als het met regelmaat gedaan wordt, is tillen erg belastend voor het lichaam. Werknemers die elke dag voorwerpen tillen of dragen hebben dan ook een aanzienlijke kans op rugklachten.

Dy needling tenniselleboog

Helpt dry needling bij tenniselleboog?

Een tenniselleboog reageert prima op dry needling. Deze behandelmethode kan uitstekend ingezet worden in combinatie met oefeningen gericht op het rekken en mobiliseren van de spieren. Een aantal behandelingen met dry needling is voldoende voor het gewenste resultaat.